Vilkår for kjøp
Generelle vilkår for noshit.no
Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos Noshit.no. Ved innlogging, kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser. Vesentlige endringer i vilkårene vil bli varslet per e-post til e-postadressen registrert i kundeprofilen.
Registrering
For å handle hos Noshit.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte, og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Når du har lest gjennom betingelsene og har akseptert disse vil du etter kort tid få tilgang til å kjøpe varer på www.noshit.no. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din brukerkonto. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg. Du kan registre deg i kassen når du handler.
Personopplysninger
Personopplysninger håndteres i henhold til Personopplysingsloven. Ved å akseptere vilkårene godtas følgende:
Les mer om personvern og cookies regler her.
Adresseendring
Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv endre adressen på «Min side». Du kan selv velge hvilken adresse som skal brukes som faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men endringer gjort her vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle varene til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. Hvis du ønsker en ordre levert til en annen adresse er det derfor viktig at du endrer leveringsadresse på ordren før du betaler og gjennomfører betaling. Dette må gjøres via «Mine ordre».
Du kan spore dine sendinger under «Mine ordre» når varene er sendt fra oss. Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse.
Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.
Betaling
Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren. Det finnes to muligheter for betaling.
Trekk av kort gjøres når varen er sendt
Postoppkrav
Vi sender ikke varer i oppkrav.
Frakt
Du betaler frakt i tillegg til varens pris. Fraktpris beregnes ut fra varenes vekt og volum. Du får opplyst fraktprisen ved effektuering av ordren eller ved å benytte fraktkalkulatoren.
Leveransevilkår
Noshit.no har forsendelser til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 og 7 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller våre transportpartnere.
Noshit.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Transportøren sender hentemelding på e-post og du vil i tillegg få hentemelding på SMS dersom du har valgt dette i din profil. I tillegg kan alle forsendelser spores under «Mine ordre». Uavhentede pakker returners etter 14 dager. Til bedrifter sendes godset direkte.
Stykkgods kan leveres på to måter:
Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli belastet et gebyr på kr 300,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt lik opprinnelig frakt. Opprinnelige kostnader til frakt krediteres ikke. Eventuelt restbeløp blir kreditert automatisk til den konto som er registrert i «Min profil».
Dersom du ber transportøren om å returnere varen og du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.
Hente selv – hentelager
Det er mulig å hente alle varer på vårt lager. For dette leveringsalternativet ikke fraktkostnader. Det gjelder egne betingelser for henting av varer, og disse avviker fra det som gjelder for leveranse med transportør.
Det er ikke mulig å hente varene før din innbetaling er mottatt og du har fått melding om at varene står klare for utlevering. Denne meldingen vil bli sendt deg via e-post i tillegg til at den blir tilgjengelig under «Mine ordre». Du er pliktig til å sjekke hentestatus etter at innbetalingen er registrert, for det kan hende at e-posten med henteseddel blir stoppet av et spamfilter. Vi har mulighet til å ta betaling for varene på vårt hentelager.
Frist for henting av varen er 14 kalenderdager fra den dato vi sender melding om at varene er klare for utlevering. Vær oppmerksom på at vårt hentelager har kortere hentefrist på 4 dager. Dersom ordren ikke blir hentet innen fristen og angreretten ikke har blitt benyttet vil varene bli lagt tilbake på lager og du blir belastet et gebyr på kr 500,- for uavhentet ordre. Dette beløpet blir trukket fra din opprinnelige innbetaling, og eventuelt restbeløp vil bli utbetalt til ditt registrerte kontonummer på «Min profil» eller kreditert med gavekort eller utbetaling til din konto. . Vi krediterer ikke «hente selv»-beløpet.
Vi har ikke mulighet til å håndtere reklamasjoner direkte på vårt hentelager. Dersom du oppdager feil eller mangler skal dette meldes skriftlig via «Min side» be om retur/reklamasjon.
NB! Vi hjelper med å laste tunggodsvarer på bil eller henger ved behov, men ved stor pågang kan det bli litt ventetid.
Skriv ut henteseddelen (eller ta med ordrenummer), og ta den med sammen med legitimasjon. Skal noen andre hente for deg må de også ha med denne informasjonen.
Skadde sendinger
Dersom du mottar en skadd sending eller på vårt hentelager plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Logg inn på www.noshit.no og registrer en retur på «Min side».
Du vil få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut. Varer som er skadet etter sending med Schenker må meldes til Schenker innen 24 timer etter at sendingen er mottatt.
Vareinformasjon
Noshit.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte opplysninger. Likevel kan vi få feil informasjon fra våre leverandører. Noshit.no tar derfor forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som framkommer på www.noshit.no. Vi forbeholder oss retten til å endre produktsortimentet, tilgjengelighet og fastpriser dersom vi har mottatt feilaktig informasjon fra våre underleverandører. Videre tar Noshit.no forbehold om at innkommende vareleveranser kan bli forsinket eller kansellert. Noshit.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.
Copyright
Innhold på www.noshit.no er Noshit.no sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Noshit.no.
Reklamasjon og angrerett
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen, reservedeler eller angre kjøp skal rettes skriftlig gjennom «Min side». Det er viktig at du registrerer saken i korrekt kategori. Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten unngår du misforståelser eller unødvendige returkostnader. For øvrig må du forholde deg til våre rutiner rundt retur av varer og gjennomføring av reklamasjon.
Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til Angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet Forbrukerkjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde.
Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:
Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss gjennom «Kundeservice».
Reklamasjon – næringsdrivende
Næringsdrivende som kjøper varer gjennom Noshit.no har en undersøkelsesplikt og må melde inn en eventuell reklamasjon senest innen to måneder etter at varen er mottatt. Reklamasjoner på produkter som forbruker har kjøpt via annen næringsdrivende, begrenser seg til hva varen er solgt for til den næringsdrivende, uavhengig av hva forbruker har betalt for varen. Dersom en forbruker gjør gjeldende en reklamasjon mot Noshit.no i slike tilfeller, vil forbrukeres krav avhenge av om forholdet utgjør en mangel i avtaleforholdet mellom Noshit.no og den næringsdrivende som har kjøpt produktet hos Noshit.no. Forbrukeren må reklamere til Noshit.no innen to måneder etter at mangelen ble eller burde vært oppdaget og senest innen 2 eller 5 år etter at produktet ble overtatt av forbrukeren. Forbrukeren vil innenfor disse begrensningene ha sine rettigheter etter Forbrukerkjøpsloven i behold.
Verneting
Ved en eventuell tvist aksepterer begge parter Stavanger som verneting. Dette er i henhold til Tvisteloven § 4-6 – Avtalt verneting.